سایت خودرو

در این سایت می توانید از مطالب و قیمت روز خودرو مطلع شوید.

سایت خودرو

در این سایت می توانید از مطالب و قیمت روز خودرو مطلع شوید.

کارشناسی تشخیص رنگ خودرو مهندس باغشنی – معرفی تکنولوژی های بکار رفته در خودرو های لوکس

کارشناسی تشخیص رنگ خودرو مهندس باغشنی – معرفی تکنولوژی های بکار رفته در خودرو های لوکس

یک خودروی لوکس علاوه بر کیفیت بالا و امکانات رفاهی و ایمنی خوبی دارد و از فناوری ها و تکنولوژی های مختلف و منحصر به فرد بهره می برند. در ادامه به معرفی 5 تکنولوژی که در خودرو های لوکس استفاده می شود می پردازیم.

سیستم های صوتی پیشرفته ( Professional audio system )

یکی از آپشن ها و امکانات رفاهی که توجه زیادی در خودرو های لوکس به آن می شود استفاده از سیستم های صوتی حرفه ای و با کیفیت است به طوری که تولیدکنندگان اتومبیل های لوکس با همکاری برندهای سیستم های صوتی حرفه ای اقدام به استفاده از تکنولوژی های جدید در بخش مولتی مدیا خودروهایشان می کنند.

اما استفاده از سیستم های صوتی در خودرو های لوکس یک ویژگی دیگر هم دارد : همانطور که میدانید مهمترین بخش ازیک سیستم صوتی حرفه ای بلندگوهای آن است که در خودرو های لوکس به شکل پخش و پهن هستند و هر چه اندازه آن ها بزرگتر باشد کیفیت امواج خروجی بهتر است اما در خودرو های لوکس به جای استفاده از بلندگوهایی با سایز بزرگ ، تعداد آن ها را زیاد می کنند و امواج با کیفیت تری و دلنشین تری را به صورت غیر مستقیم به گوش سرنشینان می رسانند ( فرم قرار گیری بلندگو ها طوری طراحی می شود که امواج به صورت غیر مستقیم به گوش برسد چرا که اگر امواج به صورت مستقیم به گوش برسند ممکن از آزار دهنده باشند. )

یک سیستم صوتی حرفه ای در یک خوردوی لوکس باید مجهز به یک پنل کنترلی خوب نیز باشد تا بتوان امواج صوتی را کنترل بر اساس نیاز خود تغییر دهید.

Harman Kardon ، B & O ، BOSE ،  Yamaha  ، Mark Levinson و Burmester از جمله سیستم های صوتی حرفه ای در خودرو های لوکس هستند.

سیستم صوتی حرفه ای

پیشرانه 12 سیلندر ( V12 Engin )

شاید تصور کنید که فقط خودرو های اسپرت و سوپر اسپرت نیاز به پیشرانه های پرقدرت 12 سیلندری دارند، اما در خودرو های لوکس نیز از پیشرانه های 12 سیلندر نیز استفاده می شود. چرا که یک خودروی لوکس لایق پیشرانه ای پر قدرت است و لذت رانندگی زیادی را به سرنشینان خواهد داد.

مرسدس بنز S600 و رولزرویس فانتوم از جمله خودرو های لوکسی هستند که مجهز به پیشرانه ی 12 سیلندری میباشند.

سیستم دید در شب ( Night Vision )

سیستم دید در شب ( نایت ویژن ) آپشنی است که در خودرو های لوکس عرضه می شود و یکی از سیستم هایی است که به منظور کاهش تصادفات در تاریکی مورد استفاده قرار می گیرند. این سیستم با نشان دادن جاده و جانداران توسط دوربین مادون قرمزی که بر روی سپر جلو نصب شده است مانع از بر خودرو خودرو با جاندارا و تصادف می شود.

این سیستم اولین بار توسط جنرال موتورز در سال 2000 معرفی شد و اکنون برند های خودروسازی هر یک سیستم دید در شب مختص به خود را گسترش داده اند که هر کدام تکنولوژی متفاوتی بهره می برند و از آنجایی که سیستمی گران است بر روی خودرو های لوکس نصب شده است.

nIGHT VISION

فضای زیاد عقب ( Lounge Rear Seat )

خودرو های لوکس علاوه بر داشتن صندلی های چرم با تنظیمات برقی و ماساژور که راحتی را برای سرنشینان فراهم میاورند فضای پای زیادی نیز دارند که مثال بارز آن مرسدس بنز کلاس S میباشد.

یخچال ( Refrigerator Box )

این آپشن در خودرو های لوکس به صورت استاندارد عرضه می شود و در جلو یا عقب خودرو محفظه ای برای نگهداری نوشیدنی و حتی غذا نیز فراهم میاورد اما در خودرو های ارزانتر نیز شاهد این آپشن با نام Cool box نیز هستیم که محفظه ای برای نگهداری مایعات است.

خودرو های لوکس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.