سایت خودرو

در این سایت می توانید از مطالب و قیمت روز خودرو مطلع شوید.

سایت خودرو

در این سایت می توانید از مطالب و قیمت روز خودرو مطلع شوید.

مقایسه رنو ساندرو و لیفان ایکس ۵۰ ( X50 ) – رنو ساندرو بخرم یا لیفان X50 ؟

رنو ساندرو که محصول نیسان و پارس خودرو می باشد و در سایر کشورها با نام داچیا معروف هست و  در ایران با نام رنو ساندرو می شناسیمش و لیفان X50 چینی که توسط کرمان موتور به بازار ایران وارد شده است. لیفان ایکس 50 به سانروف، سنسور دنده عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک و امکانات متداولی از این دست مجهز است که البته در رنو ساندرو نمی توان اثری از آن ها را مشاهده کرد، در واقع تنها امکانات رنو ساندرو، شیشه و آینه های برقی و تهویه مطبوع دستی کاملا ساده است.

رنو ساندرو و لیفان ایکس 50

مقایسه مشخصات فنی رنو ساندرو و لیفان X50 ( ایکس 50 )

مشخصات فنی

رنو ساندرو

لیفان x50

نوع موتور4 سیلندر 4 سیلندر
حجم موتور1598 سی سی1500 سی سی
حداکثر توان موتور105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه102 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه133 نیوتن متر در 3000-4500 دور در دقیقه
تعداد سوپاپ16 16
شتاب 0 تا 10011.5 ثانیه13.5 ثانیه
حداکثر سرعت170 کیلومتر در ساعت 170 کیلومتر بر ساعت
سیستم انتقال قدرت4 سرعته اتوماتیک  اتوماتیک CVT
وزن خالص1146  کیلوگرم1175 کیلوگرم
فاصله بین دو محور چرخ های عقب و عقب2588 میلی متر 2550 میلی متر
مصرف سوخت در شهر– لیتر در 100 کیلومتر– لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت در جاده6.0 لیتر در 100 کیلومتر-لیتر در 100 کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی8 لیتر در 100 کیلومتر6.5 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد حد آلایندگی Euro 4 Euro 5
طول خودرو4020 mm4100 mm
عرض خودرو1746 mm1722 mm
ارتفاع خودرو1534 mm1540 mm
حجم باک50 لیتر42 لیتر

نمای داخلی رنو ساندرو و لیفان ایکس 50

مقایسه امکانات ایمنی و آپشن های رنو ساندرو و لیفان X50 ( ایکس 50 )

مشخصات

رنو ساندرو

لیفان x50

پایداری و ترمزسیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD سیستم ترمز ضد قفل ABS -سیستم ترمز کمکی BAS-سیستم ترمز ضد قفل ABS
کیسه هوای و ایمنیکیسه هوای راننده به همراه سوئیچ غیر فعال کردنکیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتیرادیو + CD Player + پورت USB و 4 بلندگوسیستم پخش CD به همراه 4 بلندگو + خروجی AUX  و USB
دیگر تجهیزاتکنترل سیستم صوتی روی فرمان- شیشه بالا برهای برقی به همراه گرمکن- برف پاک کن و شیشه شوی عقب به همراه مه زدا- سیستم ضد سرقت ایموبلایزر- کامپیوتر سفری- قفل مرکزی به ریموت کنترل- دستگیره های کرومیک- پشت سری بالشتی ردیف جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع- کمربند ایمنی 3 نقطه ای برای کلیه سرنشینان مجهز به سیستم ISOFIX- سان روف- شیشه های جلو و عقب برقی-تنظیم الکترونیکی ارتفاع نور چراغ های جلو- رینگ آلومینیومی-کامپیوتر سفری-صندلی چرمی-کنترل سیستم صوتی از روی فرمان-سنسور دنده عقب

در ذیل قصد داریم معایب و مزایای رنو ساندرو  را در مقابل معایب و مزایا لیفان ایکس 50 (X50) را بطور خلاصه بررسی کنیم تا در مقایسه دو خودرو باهم امکان نتیجه گیری بهتری را داشته باشید .

رنو ساندرو

طراحی ظاهری و داخل کابین :

رنو ساندرو از لحاظ طراحی داخل کابین و بدنه شباهتهای زیادی با رنو  ال 90 دارد و بر پایه همان پلتفرم ساخته شده است. عدم داشتن خطوط و انحنا در بدنه این خودرو و یکنواختی و سادگی در داخل کابین این خودرو کاملا مشهود است و در مقابل لیفان ایکس 50 طراحی ظاهری قابل قبولی دارد و داخل کابین لیفان X50 هم زیباست. از لحاظ گنجایش داخل کابین رنو ساندرو بزرگتر و جادارتر هست . جنس استفاده شده در داخل کابین لیفان ایکس 50 پلاستیک فشرده خشک هست که علیرغم طراحی زیبای داخل کابین آن حس خوبی ندارد. سرعت سنج دیجیتالی لیفان ایکس 50 هم با زیبایی که دارد ، نمی تواند بیانگر سرعت لحظه ای خودرو به راننده به سرعت باشد و به نوعی باعث ار بین بردن تمرکز راننده می شود. جالب آنکه برای لیفان X50 تنظیم ارتفاع صندلی راننده نیز در نظر گرفته نشده و همین مسئله تا حدی ممکن است استفاده از این خودرو را برای برخی افراد سخت کند، به خصوص که حتی رانندگان بلند قد علیرغم دید خوب، تا حدی با مشکل نزدیکی بیش از حد سر به سقف روبرو می شوند.

لیفان ایکس 50 ( X50 )

موتور و گیربکس و سیستم تعلیق:

پیشرانه رنو ساندرو کاملا با رنو تندر 90 یکسان است و با کد K4M شناخته می شود. این موتور 1.6 لیتری یارای تولید 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور را راهی چرخ های جلو می کند، در مقابل لیفان ایکس 50 با موتوری 1.5 لیتری 102 اسب بخار قدرت و 133 نیوتن متر گشتاور دارد. شتاب اولیه رنو ساندرو در مقایسه با لیفان ایکس 50 بسیار بهتر می باشد که هماهنگی پیشرانه و گیربکس و وزن رنو ساندرو را تثبیت میکند . ایرادی که باعث عدم هماهنگی موتور و گیربکس لیفان ایکس۵۰ شده است و دارندگان این خودرو از تنبلی و کم شتاب بودن خودرو (که یکی از علت های اصلی آن گیربکس خودرو است)گله مند هستند. در ضمن ما در لیفان X50 شاهد یک گیربکس CVT متوسط هستیم که  تعویض دنده ها اصلا رضایت بخش نبوده و نیست.

رانندگی با لیفان ایکس 50 حس خوبی ندارد و حتی سرنشینان آن سواری خوب و راحتی با این خودرو نخواهد داشت و همواره شاهد سواری خشک و کوبنده ، سیستم تعلیق و جلوبندی ضعیف و هندلینگ سطح پایین این خودرو چینی خواهند بود.

رنو ساندرو

ایمنی :

جالب آنکه در زمینه مشخصات ایمنی نیز لیفان به دلیل جدید بودن ظاهرا هنوز مورد آزمون تست تصادف واقع نشده است اما رنو ساندرو با توجه به سابقه عرضه در بازار های اروپا در حدود ۳ ستاره ایمنی را بدست آورده است که باید این سطح از ایمنی را در مقایسه با رقبا کافی اما در مقایسه با قیمت ۵۰ میلیونی و اهمیت ایمنی خودرو در کشور حادثه خیزی چون ایران، حداقلی توصیف کرد. که در جدول بالا امکانات ایمنی هر دو خودرو ذکر شده است.

لیفان ایکس 50 ( X50 )

نتیجه :

اگر شما هم جز افرادی هستید که هندلینگ وفرمان پذیری جزء اولیتهایتان برای خرید خودرو می باشد خودرو رنو ساندروفرمان پذیری و هندلینگ قابل قبولی در رنج قیمتی خود دارد  و از لحاظ ایمنی هم این خودرو در مقایسه با رقبا ایمن تر می باشد و اگر به دنبال خودرویی هستید که ظاهر زیبا، سانروف ، بولوتوث و … داشته باشد و از خرید خودرو به دنبال آپشن های آن هستید می توانید لیفان ایکس 50 را انتخاب نمایید .به امید روزی که تمامی این موارد شامل ظاهر زیبا و آپشن های خوب و زیاد همه در یک خودرو جمع آوری شده و با قیمت مناسب به بازار عرضه شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.