سایت خودرو

در این سایت می توانید از مطالب و قیمت روز خودرو مطلع شوید.

سایت خودرو

در این سایت می توانید از مطالب و قیمت روز خودرو مطلع شوید.

کارشناسی رنگ خودرو مهندس باغشنی - کولر خودرو چیست و چگونه کار می کند؟

با شروع فصل تابستان و گرم شدن هوا،  استفاده از کولر های خودرو شروع می شود. کولر خودرو یک آپشن رفاهی به حساب می آید و در گرمای زیاد می تواند راحتی را برای سرنشینان وسایل نقلیه به ارمغان آورد. کولر خودرو دارایی اجزای مختلفی می باشد که برای استفاده و کارکرد صحیح تمام این اجزای به خوبی فعالیت نمایند تا راحتی سرنشینان فراهم شود حال بر اساس کارشناسی رنگ خودرو مهندس باغشنی؛ در این مطلب تصمیم داریم اجزای مختلف کولر خودرو را برای شما همراهان عزیز اعلام نماییم تا اطلاعات کاملی از کولر خودرو وسیله نقلیه خود داشته باشید.

کولر خودرو
کولر خودرو

کمپرسور

کمپرسور مانند موتور کولر های معمولی عمل می کند و موتور کولر خودرو، کمپرسور نام دارد که کمپرسور متناسب با  خودرو مشخص می شود و وظیفه تولید باد سرد را دارد.

کمپرسور
کمپرسور

کندانسور

کندانسور را می توان پوشال های کولر خودرو نام گذاری کرد این قطعه وظیفه تبادل هوای گرم و سرد را دارد و با جذب  هوای گرم سعی در سرد کردن باد ایجاد شده توسط کمپرسور می شود.

کندانسور
کندانسور

کپسول خشک کننده

کپسول خشک کننده منبع گاز کولر خودرو می باشد که که در صورت کم یا زیاد شدن فشار داخلی کمپرسور به  صورت خودکار قطع می شود.

کپسول خشک کننده
کپسول خشک کننده

شیر انبساط

شیر انبساط یکی از مهم ترین وظایف را دارد و وظیف آن تنظیم فشار و میزان گاز وارده به کندانسور را بر عهده دارد و  با فشار کم و یا زیاد این قطعه عمل تنظیم فشار را انجام می دهد.

شیر انبساط
شیر انبساط

اواپراتور

اواپراتور جزو اصلی ترین قطعات کولر اتومبیل می باشد و وظیفه اصلی آن کاهش گرمای هوای داخل کابین می باشد  و وظیفه دیگر آن جمع آوری رطوبت از داخل کابین اتومبیل می باشد.

اواپراتور
اواپراتور

لوله ها و شیلنگ ها

تمام قطعات موجود در کولر اتومبیل با رابط هایی به هم متصل می شوند و کار یکدیگر را تکمیل می کنند و وسیله ارتباطی این اجزاء لوله ها و شیلنگ ها می باشد

مجموعه لوله و شلنگ
مجموعه لوله و شلنگ

کلید کنترل فشار 

وظیفه اصلی کلید کنترل فشار محافظت از اجزای کولر می باشد و جلوگیری از آسیب دیدن آن ها و وظیفه بعدی آن  کنترل تغییر فشار کندانسور. این سوییچ به سه نوع اصلی تقسیم می‌شود:

  • کلید کنترل فشار پایین
  • کلید کنترل فشار بالا
  • کلید کنترل فشار سه مرحله
کلید کنترل فشار
کلید کنترل فشار

کلید A/C

 کلید A/C وظیفه روشن و خاموش کردن کولر را به عهده دارد و به شکل های مختلف در روی خودرو های یافت می  شود.

کلید A/C
کلید A/C

سیم کشی

ارسال فرمان های الکتریکی از کلید های کولر به وسیله این سیم ها به اجزای مختلف کولر انتقال داده می شود و وظیفه رساندن این پیام ها را این سیم ها بر عهده دارند.

سیم‌کشی کولر
سیم‌کشی کولر

فن

همانطور که از اسم آن مشخص است وظیفه خنک کردن را بر عهده دارد.

فن
فن
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.