سایت خودرو

در این سایت می توانید از مطالب و قیمت روز خودرو مطلع شوید.

سایت خودرو

در این سایت می توانید از مطالب و قیمت روز خودرو مطلع شوید.

قیمت خودرو ۲۰ درصد افزایش می یابد!

قیمت خودرو ۲۰ درصد افزایش می یابد!

یکشنبه گذشته جلسه ای با حضور مسئولان وزارت صنعت ، معدن تجارت و نمایندگان مجلس برگزار شد و فعالان صنعت خودرو اظهار کردند با بالا رفتن هزینه های تولید قیمت خودرو نیز باید بین 20 تا 25 درصد افزایش یابد که با موافقت مسئولان وزارت صنعت و نمایندگان مجلس روبه رو شد اما همه چیز به نظر شورای رقابت بستگی دارد.

به گفته ی دبیر انجمن قطعه سازان دلیل اصلی افزایش هزینه های تولید ، بالا رفتن قیمت مواد اولیه است ، همچنین وی افزود بیشتر قطعات داخلی بوده و صعود نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر هزینه های تولید خودرو ندارد و دلیل این افزایش قیمت ، بالا رفتن قیمت های مواد اولیه داخلی توسط تامین کنندگان می باشد به طوری که قیمت فولاد و مس بیش از 30 درصد و آلومینیوم بیش از 50 در صد افزایش یافته است.

حال باید دید که آیا شورای رقابت با این درخواست موافقت می کند یا نه! گویا وزرات صنعت با افزایش قیمت 9.6 درصدی خودرو های داخلی موافقت کرده است و به احتمال زیاد شورای رقابت نیز مجوز افزایش 9.6 درصدی قیمت خودرو را خواهد داد که به گفته ی بیگلو کافی نخواهد بود و بعد از فاصله کوتاهی از صدور مجوز افزایش قیمت یک 9.6 درصد دیگر نیز باید به قیمت ها اضافه شود و در مجموع باید حدود 20 درصد قیمت خودرو افزایش یابد تا به تعطیلی واحدهای تولیدی و اخراج کارگران منجر نشود.

طبق آخرین خبر ها شورای رقابت قرار است در اواخر خرداد ماه نظر خود را در مورد افزایش قیمت خودرو اعلام کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.