سایت خودرو

در این سایت می توانید از مطالب و قیمت روز خودرو مطلع شوید.

سایت خودرو

در این سایت می توانید از مطالب و قیمت روز خودرو مطلع شوید.

کارشناسی رنگ خودرو مهندس باغشنی - زمان به موقع تعویض لاستیک

به گزارش کارشناسی رنگ خودرو مهندس باغشنی ؛ لاستیک خودرو یکی از اجزای مهم خودرو به حساب می آید که ممکن است جان افراد داخل خودرو را به خطر اندازد و ایجاد حوادث جبران ناپذیر کند. تعویض به موقع لاستیک خودرو یکی از عواملی است که باید همیشه مدنظر رانندگان وسیله های نقلیه باشد و در صورت چشم پوشی از آنن ممکن است خطر آفرین شود. زمان تعویض لاستیک خودرو یکی از مهم ترین دغدغه های رانندگان وسایل نقلیه می باشد و تشخیص زمان تعویض یکی از مهم ترین اقدام های رانندگان باید باشد .

لاستیک خودرو و میزان آج آن ارتباط مستقیم با مصرف سوخت وسیله نقلیه دارد و با انتخاب زمان مناسب برای تعویض و اقدام به موقع می توانید هم در هزینه خود صرفه جویی نمایید و هم جان خود را به خطر نیندازید. ما در این مطلب تصمیم داریم زمان مناسب تعویض لاستیک خودرو ها را به شما همراهان عزیز اعلام نماییم .

زمان تعویض لاستیک

اغلب صاحبان وسیله نقلیه هنگامی اقدام به تعویض لاستیک خودرو خود می کنند که آج آن به 3 میلی متر رسیده باشد و وقتی میزان عاج لاستیک به این عدد می رسد اقدام به تعویض آن می کنند که این امر کاملا اشتباه است و لاستیک خودرو را تا میزان عاج 1.6 میلیمتر نیز می توان استفاده کرد و این لاستیک از بازدهی کافی برخوردار است. اگر تمام رانندگان وسایل نقلیه در کل جهان زمان تعویض لاستیک خود را از 3میلی متر به زمانی که به 1.6 میلی متر می رسد برسانند فقط در قاره اروپا مبلغ 6.9میلیارد سالانه صرفه جویی خواهد شد.

عاج لاستیک

شرکت مشهور میشیلین که یکی از بزرگترین کارخانه جات تولید لاستیک های وسایل نقلیه می باشد در یک اقدام عجیب دست به دادن اطلاعاتی درباره زمان تعویض لاستیک کرد و در آن اعلام کرده بود که رانندگان به اشتباه هنگامی که عاج لاستیک آن ها به 3میلی متر می رسد اقدام به تعویضش میکنند و وقتی شما از لاستیک های با کیفیت استفاده نمایید می توانید تا زمانی که لاستیک از 1.6 میلی متر عاج برخوردار است از آن استفاده نمایید و برای شما مشکلی به وجود نیاورد این اقدام میشیلین یک ضرر به شرکت محسوب می شد ولی این شرکت برای بالا بردن اطلاعات رانندگان دست به این اقدام زد و از تعویض و خرید زودتر از موعد لاستیک ، رانندگان را منع کرده است.

اما از کجا بفهمیم که آج لاستیک به میزان 1.6 میلیمتر رسیده است؟

1. اولین روش ساده ای که میتوانیم به شما پیشنهاد دهییم این است که از یک سکه برای میزان سنجش آج لاستیک خودروی خود استفاده کنید.

زمان تعویض لاستیک خودرو

 

2. روش دوم استفاده از ابزار سنجش عمق آج لاستیک است که دقیق تر از روش عامیانه قبلی است.

ابزار سنجش آج لاستیک

 

3. سنجش دیگری برای زمان تعویض لاستیک هم کیلومتر خودرو نشان میدهد و می توان گفت می توانید هر 50 هزار کیلومتر لاستیک خودرو خود را تعویض کنید.

اگر هم زمان تعویض لاستیک خود را جیب شما تعیین میکند بهتر است بدانید که حداقل باید هر 6 سال یکبار لاستیک های خود را تعویض کنید.

 

 

– کارشناسی رنگ خودرو مهندس باغشنی در مشهد و تهران و سایر شهرستانها  – کارشناسی فنی خودرو در  مشهد -تهران و سایر شهرستانها

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.