سایت خودرو

در این سایت می توانید از مطالب و قیمت روز خودرو مطلع شوید.

سایت خودرو

در این سایت می توانید از مطالب و قیمت روز خودرو مطلع شوید.

کارشناسی رنگ خودرو مهندس باغشنی - افزایش طول عمر موتور خودرو

به گزارش کارشناسی رنگ خودرو مهندس باغشنی، موتور وسیله نقلیه مهم ترین جزء یک وسیله نقلیه می باشد و همیشه باید از آن مراقبت های لازم به عمل آید تا دچار مشکل و توقف فعالیت خودرو نشود. همیشه نگهداری از موتورر خودرو کمی مبهم و نا آشنا برای رانندگان بوده و صاحبان وسیله نقلیه طرز مراقبت و نگهداری صحیح از آن را نمی دانسته اند تا در افزایش طول عمر موتور عملی مثبت انجام دهند. موتور خودرو قلب تپنده آن است و در صورتی که دچار مشکل شود وسیله نقلیه از کارکرد صحیح باز می ایستد و دیگر توانایی بر طرف کردن نیاز های صاحب خود را ندارد. ما در این مطلب تصمیم داریم مواردی را به شما همراهان عزیز گوش زد کنیم تا باعث افزایش طول عمر موتور خودرو  شود.

موتور خودرو

استفاده از چربی زدا ها بجای آب

همیشه توان و بازده فنی موتور ارتباطی با پاکیزگی سطحی موتور خودرو داشته است و  با موتور تمیز وسیله نقلیه بهتر و سالم تر کار می کند و بازده بهتری دارد. اغلب افراد برای پاک سازی جرم و کثیفی های سطح موتور از آب استفاده می کنند ولی این عمل فعالیتی کاملا اشتباه است و بهتر این است برای تمیز کردن موتور و سطح موتور از چربی زدا های معمول به جای آب  استفاده شود تا آسیبی به موتور وارد نکند.

استفاده از آب به دلیل آسیب رساندن به سیستم های برقی اتومبیل توصیه نمی شود و ممکن است اتومبیل شما را دچار مشکل نماید. آب قطعات خودرو را دچار زنگ زدگی می کند مگر آنکه بعد از شستشو همان قسمت های موتور وسیله نقلیه را خشک نمایید که کاری بسیار دشوار است و برای زدودن گرد و خاک از سطح موتور می توانید از فشار هوا استفاده نمایید.

تمیز کردن موتور

 

گرم کردن موتور

همیشه موتور گرم بازده بهتری نسبت به موتوری که تازه شروع به فعالیت کرده است و به اصطلاح سرد است داشته است و یکی از بهترین راه کار ها برای سالم نگه داشتن وسیله نقلیه و برای رسیدن به بازده مطلوب بهتر است موتور وسیله نقلیه خود را گرم نمایید و تا 2الی3 کیلیومتر اول راه افتادن فشار زیادی به خودرو وارد نکنید تا موتور خودرو گرم شود البته درسته بعد از تعبیه سیستم انژکتور در موتور های خودرو این عمل آسان تر شده است ولی بهتر است برای بالا بردن عمر موتور خودرو آن را در ابتدای حرکت گرم نمایید تا طول عمر موتور خودرو شما افزایش یابد. گرم کردنن موتور باعث گرم شدن روغن موتور می شود و این امر یعنی بازده مطلوب تر.

گرم کردن موتور

شستشوی موتور

تمامی مایعات و روغن هایی که داخل خودرو استفاده می شوند هر کدام وظیفه مهمی را به دوش می کشند و در صورتی که دچار مشکل شوند ممکن است موتور خودرو را با توقف مواجه کند. تمامی قطعاتی که در آن ها از روغن و آب استفاده می شود باید سر موقع و به وقتش تعویض شوند، روغن ها بعد از گذشت مدت اعتبار آن ها خاصیت های اصلی خود را از دست می دهند و باید به موقع آن ها را تعویض کرد ولی باید همیشه به یاد داشته باشید برای فعالیت بهتر این قطعات لازم است قبل از تعویض روغن و یا آب آن قطعات را تمیز کنید تا بازده بهتری و فعالیت مطلوب تری از موتور خود مشاهده نمایید.

تمیز کردن موتور خودرو

معاینه فنی و فیلتر هوا

تمامی مایعات استفاده شده در خودرو مصرف شدنی است و با استفاده از وسیله نقلیه آن مایعات کم و مصرف می شوند و در زمان مناسب باید تعویض شوند و در صورت پایین آمدن سطح مایعات خودرو به موتور خودرو آسیب های بزرگی وارد می شود که جبران کردن این آسیب ها ممکن است با هزینه بالایی صاحب وسیله نقلیه را مواجه نماید.

فیلتر روغن یکی از مواردی است که باید حتما هر بار تعویض شود تا از آسیب زدن به موتور جلوگیری شود و موتور وسیله نقلیه بازده مناسب را داشته باشد. فیلتر هوا را می شود هر چند بار یک بار عوض کرد و به وسیله فشار هوا آن را تمیز و از گرد و خاک پاک کرد ولی فیلتر روغن به این شکل نیست و باید در هر بار سرویس آن تعویض شود.

دنده مناسب

همیشه دنده کشی و تعویض دنده یکی از مواردی بوده است که بیشترین آسیب را به موتور وسیله نقلیه وارد و در صورت رعایت نکردن اصول اصلی دنده کشی این آسیب جدی به موتور وسیله نقلیه وارد می شود و عمر مفید موتور وسیله نقلیه را کاهش می یابد. برای جلوگیری از این عمل نا خوشایند باید در هنگام دنده کشی دقت کافی را بر روی دور موتور و نوع فعالیت و صدای تولید شده توسط موتور انجام داد تا از آسیب رسیدن به موتور وسیله نقلیه جلوگیری شود.

برای دانستن زمان تعویض دنده مناسب می توان از اعداد روی کیلومتر خودرو بهره برد و هنگامی دنده وسیله نقلیه خود را افزایش دهید که عقربه بر روی اعداد قرمز قرار گرفته است.

دنده کشی اصولی

 

 

– کارشناسی رنگ خودرو مهندس باغشنی در مشهد و تهران و سایر شهرستانها  – کارشناسی فنی خودرو در  مشهد -تهران و سایر شهرستانها

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.