یکی از بالاترین مقام های کشور ما ایران مقام ریاست جمهوری می باشد و حفظ جان رییس جمهور از اولویت های نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد. رییس جمهور برای حمل و نقل از خودرو همیشه باید استفاده نماید که از تمام نظر های امنیتی، توان موتوری و... در سطح بالایی قرار داشته باشد و بتواند امنیت سرنشین خود که رییس جمهور میی باشد را تامین نماید. در کل دنیا رییس جمهور های کل کشور های هر کدام خودرو های شخصی دارند که امنیت جان آنن ها را در زمان تردد باید تامین نماید و این خودرو ها جزو خودرو های خاص دسته بندی می شوند. ما در این مطلب تصمیم داریم خودرو رییس جمهور کشور را مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم جناب آقای دکتر روحانی سوار برچه خودرویی می شوند و ویژگی های این خودرو چیست؟
خودرویی که آقای دکتر روحانی سوار می شوند تاریخ تولید آن از سال 1999 تا 2010 شروع و پایان می پزیردو از شرکت پژو تولید و جزو خودرو های خاص و اتاق بزرگ این شرکت سازنده محصوب می شود. خودرو پژو 607 دارای 8 ایبرگ می باشد که سیستم کنترل باد و تعلیق روغنی و بادی از آپشن های مهم این خودرو به حساب می آید.
این خودرو از موتوری با حجم 3000 سی سی برخوردار است که توانایی تولید 204 اسب بخار قدرت را دارد و می تواند در عرض 8/1ثانیه سرعت خود را از صفر به 100 کیلومتر برساند. موتور این خودرو 6 سیلندر می باشد و با آرایش Vشکل قرار گرفته است این خودرو توانسته طی آزمایشات صورت گرفته سرعت خودرو تا 240 کیلومتر در ساعت برساند.
با اطلاعات فنی که در بالا برای شما همراهان قرار دادیم شاید برای شما نیز سوال باشد که چرا این محصول با توجه به توان موتوری بالا از خود نمایش قابل قبول تری نتوانسته در آزمایشات نشان دهد و پاسخ این سوال در یک نکته بسیار مهم نهفته است.
این خودرو به دلیل ضد گلوله بودن از وزنی بالغ بر 1610تا 1798 برخوردار است و این عامل باعث پایین آمدن بازده موتوری این خودرو شده است و مصرف سوخت این خودرو ضد گلوله و امنیتی 7/11لیتر در صد کیلومتر می باشد.
مک لارن شرکتی متفاوت در صنعت خودرو سازی انگلیس، این شرکت پا رو تمام اعتقادات خودرو سازی انگلیس گذاشت و با تولید خودرو های سوپر اسپورت و جدید توانست انقلابی در صنعت قدیمی خودرو سازی انگلستان بهه پاکند.
ران دنیس ابتدا در سال 1989 با تاسیس این شرکت پا به حضور در دنیای خودرو های سوپر اسپرت گذاشت و تصمیم به تولید خودرو های سوپر اسپرت گرفت. البته کارخانه مک لارن ابتدا در سال 1985 تاسیس و فقط در زمینه خودرو های فرمول یک فعالیت انجام می داد ولی با حضور ران دنیس تصمیم به تولید خودرو های سوپر اسپورت گرفته شد و انقلابی در صنعت خودرو سازی این شرکت صورت پذیرفت. موسس اولیه این شرکت روس مک لارن بود که طراح و راننده خودرو های مسابقه ای بود و توانست در زمان حضور خود در مسابقات به 24 قهرمانی دست پیدا کند و بعد از آن هم تیمی های او شرکت مک لارن را تاسیس کردند.
ابتدا تیم مک لارن هدف خود را بر این پایه بنا ریزی کرده بود که قدرت خودرو های مسابقه ای فرمول یک را برای خودرو های خیابانی به ارمغان آورد. مک لارن اتوموتیو یکی از بنیان گذاران این هدف بزرگ بود که موظف به تولید خودرو های Automotive گردید، شرکتی را با همین نام تاسیس کرد که هم اکنون این شرکت 1500نفر پرسونل دارد و به فعالیت می پردازند .
اولین حضور این تیم در دنیای خودرو های سریع، در دهه 90 بود که البته قبل از آن نیز این کارخانه محصول مشترکی با کارخانه فورد به نام M81 Mustang McLaren طراحی و تولید و به بازار ها عرضه کرد ولی در دهه 90 بود که کارخانه مک لارن اولین خودرو انحصاری خود را تولید و به بازار ها ارائه کرد که سریع ترین خودرو جهان نام گرفت و از این خودرو F1 تنها 100 عدد تولید و عرضه گردید که میلیون ها دلار در حال حاضر قیمت می توان زد و این خودرو در سال 1994 تولید و با رکوردی که ثبت کرد توانسته تا بحال سریع ترین خودرو تنفس طبیعی را تولید و معرفی نماید. این محصول توانست سرعت خود را به عدد 384 کیلومتر برساند و هنوز خودرویی نتوانسته این رکورد را بشکند و بالاتر از محصول کارخانه مک لارن قرار گیرد.
دومین قدم بلندی که شرکت مک لارن در دنیای خودرو سازی برداشت مشارکت با کارخانه مرسدس بنز بود که 40 درصد سهام این کارخانه را نیز مرسدس بنز خریداری کرده بود. در بین سال های 2010-2003 این دو کارخانه بزرگگ محصول مشترکی تولید و به نام Meccedes Benz SLR McLaren وارد بازار ها کردند که بسیار طرفدار برای خود کسب کرد.
سومین حضور مک لارن در دنیای خودرو با ساخت خودرویی کاملا انحصاری بود که این خودرو را به صورت اختصاصی تولید و به بازار های جهانی عرضه کرد این خودرو که با قیمتی بسیار مناسب طراحی و تولید شد توانست قیمت تمام شده مناسبی به بازار ها ارائه شد.خودرو MP4-12C که اولین خودرو انحصاری این شرکت در مدل سوپر اسپورت خیابانی بود در سال 2011 به بازار ها ارائه شد و توانست رقیبی قدرت مند برای خودرو های رقیب باشد.
بعد از این گام های موفق کارخانه مک لارن انحصاری خودرو های خود را تولید و به بازر ارائه کرد و دلیل این موفقیت های کسب شده تنها در یک کلمه نهفته است قدرت مهندسی بالا و به واسطه همین یک کلمه در حال حاضر جزو کارخانه های بزرگ و موفق خودروسازی جهان دسته بندی می شود و بعد از آن محصولات بسیاری زیادی را به بازار های جهانی ارائه کرد
فراری 458 خودرویی جایگزین فراری F430 است که در دو نسخه اسپایدر و کوپه در سال 2009 تولید شد که از نظر فنی هر دو دارای موتور 8 سیلندر 4.5 لیتری با توان تولید 570 اسب بخار در 9000 در دقیقه میباشند و همچنین شتابب 0 تا 100 ثبت شده برای هر دوی این خودرو ها 3.4 ثانیه است با این تفاوت که مدل کوپه به این دلیل که حدود 155 کیلوگرم سبکتر از مدل اسپایدر است دارای ماکزیمم سرعت بیشتری است؛ حدود 325 کیلومتر بر ساعت.
کشور تولید کننده | ایتالیا |
کارخانه تولید کننده | Ferrari |
نام و مدل اتومبیل | Ferrari 458 |
شرکت گارانتی | - |
مشخصات / مدل | فراری 458 اسپایدر | فراری 458 کوپه |
موتور | 8 سیلندر | 8 سیلندر |
حداکثر قدرت | 570 اسب بخار در 9000 دور دقیقه | 570 اسب بخار در 9000 دور دقیقه |
حداکثر گشتاور | 540 نیوتن متر در 6000 دور در دقیقه | 540 نیوتن متر در 6000 دور در دقیقه |
حجم موتور | 4497 سی سی | 4497 سی سی |
تعداد سوپاپ | 32 | 32 |
جعبه دنده | 7 سرعته اتوماتیک | 7 سرعته اتوماتیک |
شتاب ۰ تا 100 | 3.4 ثانیه | 3.4 ثانیه |
حداکثر سرعت | 320 کیلومتر بر ساعت | 325 کیلومتر بر ساعت |
وزن | 1535 کیلوگرم | 1380کیلوگرم |
فاصله محور ها | 2650 میلی متر | 2650 میلی متر |
ابعاد و نوع چرخ های جلو و عقب | R20 | ZR20 |
مشخصات / مدل | فراری 458 اسپایدر | فراری 458 کوپه |
داخل شهر | - Lit/100km | -Lit/100km |
خارج شهر | - Lit/100km | -Lit/100km |
ترکیبی | 11.8 Lit/100km | 13.3Lit/100km |
حدآلایندگی | Euro | Euro |
جعبه دنده | 7 سرعته اتوماتیک |
دیفرانسیل | دیفرانسیل عقب |
باک بنزین | 86 لیتر |
سرنشین | 4 نفر |
مشخصات / مدل | فراری 458 اسپایدر | فراری 458 کوپه |
عرض | (1937) mm | (1937) mm |
طول | (4527) mm | (4527) mm |
ارتفاع | (1211) mm | (1213) mm |
تصاویر خودرو
بنا به گزارش کارشناسی رنگ خودرو مهندس باغشنی ؛ علم آیرودینامیک علمی است که در آن هدف، جلوگیری از کاهش سرعت وسیله نقلیه به وسیله برخورد باد با خودرو می باشد و روز به روز این علم پیشرفت بیشتری کرده و به وسیله آن خودرو ها تلف انرژی کمتری دارند. این علم بیشتر در خودرو های مسابقه و خودروهای اسپورت استفاده می شود و هدف آن جلوگیری از کاهش سرعت می باشد. در این علم قطعات مختلفی بر رویی خودرو نصب می شود که بتواند خودرو به این هدف برسد.
قطعه ای است که بر روی خودرو های اسپورت جدید قابل مشاهده است این قطعه در جلو خودرو اغلب اوقات نصب می شود و وظیفه آن هدایت جریان بادی است که از جلو و اطراف به خودرو برخورد می کند را خنثی کند و خودرو را بر روی سطح زمین ثابت نگه دارد و از کاهش سرعت توسط باد جلوگیری کند
این قطعه وظیفه بسیار مهمی دارد و در کنترل بهتر خودرو این قطعه نقش قابل توجهی دارد. اسپلیتر بر زیر سپر نصب می شود و از ورود باد به زیر خودرو جلوگیری می کند. وقتی باد به زیر خودرو با سرعت بالا نفوذ کند این جریان باد ممکن است کنترل خودرو را به دلیل سرعت بالا از دست راننده خارج کند و این قطعه وظیفه جلوگیری از این اتفاق را دارد.
بیشتر شما حتما خودرو های مسابقه ای را دیده اید که یک بر آمدگی بر روی درب صندوق عقب خودرو هایشان وجود دارد. این برآمدگی وظیفه ای مانند داون فورث دارد و در سرعت های بالا بسیار در کنترل بهتر خودرو تاثیر گذار است. در خودرو های فرمول یک شما این باله ها را به وضوه می توانید مشاهده کنید این باله هنگامی که خودرو سرعتش به 320کیلومتر در ساعت می رسد وزنی در حدود 560 کیلو گرم را برای خودرو شما ایجاد می کند تا به سطح زمین، خودرو شما بچسبد و از زمین جدا نشود.
این قطعه را اغلب افراد با بال عقب اشتباه می گیرند ولی این قطعه یک قطعه جدا می باشد و بر روی بال عقب به صورت جداگانه نصب می باشد و هدف از قرار دادن این قطعه جلوگیری از انحراف خودرو می باشد و کنترل بهتر را برای خودرو به ارمغان می آورد.
وقتی جریان بادی به زیر خودرو ورود پیدا کند هرچه سریع تر باید خارج شود تا حادثه آفرین نشود این قطعه که در انهای خودرو زیر سپر نصب می شود همین وظیفه را به دوش می کشد و انتقال جریان باد را از زیر خودرو به بیرون هدایت می کند.
– کارشناسی رنگ خودرو مهندس باغشنی در مشهد و تهران و سایر شهرستانها – کارشناسی فنی خودرو در مشهد -تهران و سایر شهرستانها
فراری F430 خودروی اسپورت دو نفره ای است که در بین سال های 2004 تا 2009 تولید شد. این خودرو به عنوان جایگزینی برای فراری 360 طراحی و تولید شد و دارای بدنه ای با همان استایل است اما از لحاظ آیرودینامیکی اصلاح شد و چهره ای زیباتر از مدل 360 دارد و یکی از مدل های پر فروش وو محبوب فراری است.
این خودرو با موتور 8 سیلندر 4.3 لیتر و قدرت 490 اسب بخاری اش 0 تا 100 را در 4 ثانیه طی می کند و ماکزیمم سرعت آن به 320 کیلومتر بر ساعت می رسد.
فراری F430 مجهز به سیستم ضد لغزش دیفرانسیل عقب، فرمان چند منظور که با کلیدهای قرار گرفته بر روی آن می توان کنترل پایداری ، حساسیت پدال گاز، حالت تعلیق و سیستم هوشمند شد لغزش را فعال و غیر فعال کرد.
کشور تولید کننده | ایتالیا |
کارخانه تولید کننده | Ferrari |
نام و مدل اتومبیل | Ferrari F430 |
شرکت گارانتی | - |
موتور | 8 سیلندر |
حداکثر قدرت | 490اسب بخار در 8500 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 465 نیوتن متر در 5250 دور در دقیقه |
حجم موتور | 4.3 لیتر |
تعداد سوپاپ | 32 |
جعبه دنده | 5 سرعته اتوماتیک |
شتاب ۰ تا 100 | 4 ثانیه |
حداکثر سرعت | 320 کیلومتر بر ساعت |
وزن | 1450 کیلوگرم |
فاصله محور ها | 2600 میلی متر |
ابعاد و نوع چرخ های جلو و عقب | R19 |
داخل شهر | 26.9 Lit/100km |
خارج شهر | 13.3Lit/100km |
ترکیبی | 18.3 Lit/100km |
حدآلایندگی | Euro |
جعبه دنده | 5 سرعته اتوماتیک |
دیفرانسیل | دیفرانسیل عقب |
باک بنزین | 95 لیتر |
سرنشین | 2 نفر |
عرض | (1923) mm |
طول | (4511) mm |
ارتفاع | (1214) mm |