لیفان ایکس 60 در ایران به وسیله ی کرمان موتور مونتاژ و به بازار عرضه شد ، لیفان X60 یک شاسی بلند شهری بحساب می آید و هرگز نمی توان از آن انتظار یک شاسی بلند واقعی را داشت، برای بار نخست لیفان X60 به صورت گیربکس دستی و بعد از مدتی (در سال 1394 ) با گیربکس اتوماتیک (CVT) هم عرضه شد. سپس لیفان X60 در سال 1395 با فیس لیفت جدید(فقط جلو پنجره و چراغ ها تغییراتی داشته است) عرضه شد، لیفان X60 شباهت بسیار زیادی به تویوتاراوفور و هیوندای سانتافه ( هردو نسل قبل )دارد.
متاسفانه خریداران لیفان ایکس 60 از سواری بسیار خشک و استهلاک بالا و صفحه سرعت سنج این خودرو گلایه مند هستند. طراحان لیفان ایکس 60 در نمای داخلی و بر روی رودری و صندلی این کراس اوور از چرم مصنوعی بهره برده اند.
چانگان CS35 کراس اوور شهری چینی که اولین بار توسط سایپا به ایران وارد شده است و در حال حاضر توسط سایپا مونتاژ می شود و نسخه مونتاژی و وارداتی آن چندان تفاوتی با هم ندارند و از نظر تجهیزات رفاهی تقریبا در سطح یکسانی قرار دارد. از جمله تجهیزات رفاهی چانگان CS35 می توان به سنسور نور،کروزکنترل، دکمه های تنظیم صدا از روی فرمان، صندلی شش حالته راننده، تودوزی چرم، آینه های تاشو برقی، چراغ های جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع چراغ و سانروف اشاره کرد.جالب تر آنکه در نمونه مونتاژی چراغ مه شکن به سپر جلو افزوده شده است و از این رو می توان این نکته را نقطه تمایز ظاهری نمونه های مونتاژی و وارداتی دانست. البته سیستم کنترل پایداری درنمونه مونتاژی موجود نمی باشد.
مشخصات فنی | چانگان cs35 | لیفان x60 |
نوع موتور | 4 سیلندر خطی | 4 سیلندر خطی |
حجم موتور | 2000 سی سی | 1794 سی سی |
حداکثر توان موتور | 123 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه | 131 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 152 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه | 168 متر در 4200 دور در دقیقه |
تعداد سوپاپ | 16 سوپاپ | 16 DOHC |
شتاب 0 تا 100 | 7.2 ثانیه | – |
حداکثر سرعت | -کیلومتر در ساعت | 170 کیلومتر بر ساعت |
سیستم انتقال قدرت | 4 سرعته اتومات | اتوماتیک CVT |
وزن خالص | 1290کیلوگرم | 1330 کیلوگرم |
فاصله بین دو محور چرخ های عقب و عقب | 2560میلی متر | 2600 میلی متر |
مصرف سوخت ترکیبی | 7لیتر در هر 100 کیلومتر | – |
استاندارد حد آلایندگی | – Euro | Euro 5 |
طول خودرو | 4160 mm | 4325 mm |
عرض خودرو | 1810 mm | 1790 mm |
ارتفاع خودرو | 1670 mm | 1690 mm |
حجم باک | 52لیتر | 55 لیتر |
مشخصات | چانگان CS35 | لیفان x60 |
پایداری و ترمز | ABS-EBD-BAS | دیسک دو جداره با قابلیت تهویه و خنک شونده،دیسک مجهز به ترمز ضد قفل ABS در چهار چرخ- ترمز ABS چهار کاناله و EBD |
کیسه هوای ایمنی | کیسه های هوای جلو راننده و سرنشین | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
سیستم صوتی | سیستم صوتی مجهز به رادیو و CD Player با قابلیت پخش mp3 + پورت USB و 6 بلندگو | سیستم پخش DVD به همراه 6 بلندگو |
دیگر تجهیزات | چراغ مه شکن جلووعقب–چراغ های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع- آینه های جانبی با قابلیت تاشوندگی برقی- شیشه بالابر جلو و عقب برقی- قفل مرکزی-ریموت کنترل تاشو -برف پاک کن عقب-کمربند ایمنی قابل تنظیم ارتفاع-سنسور پارک دنده عقب-سانروف-ضد سرقت-کروز کنترل- فرمان هیدرولیکی با قابلیت تنظیم ارتفاع – کنترل سیستم صوتی – روکش چرمی | سان روف دو حالته برقی- سیستم کولر و تهویه مطبوع- آینه های جانبی برقی- سنسور دنده عقب- قفل ایمنی کودک- چراغ ترمز سوم- گرم کن شیشه عقب- شیشه بالابر برقی- برف پاک کن عقب- چراغ مه شکن جلو و عقب- درب باز کن صندوق و باک از داخل- قفل مرکزی و سیستم هشداردهنده باز بودن درب- سیستم ضد سرقت- فرمان هیدرولیکی تلسکوپی قابل تنظیم- سیستم تنظیم چراغ ها- پرده شیشه عقبسنسور نور جهت روشن شدن اتوماتیک چراغ ها |
در ذیل قصد داریم مزایا و معایب لیفان ایکس 60 و مزایا و معای چانگان CS35 را باهم مقایسه کنیم .
چانگان CS35 خودرو نسبتا زیبایی است و دل بسیاری از خریداران را به لطف همین طراحی خوب خواهد برد اما هر چند طراحی داخلی این خودرو نیز مانند طراحی ظاهری به خوبی انجام شده و ارگونومی کابین و فضای داخل کابین نیز مناسب به نظر می رسد، اما کیفیت پلاستیک های تریم داخلی این خودرو هم مانند سایر خودرو های چینی است.
لیفان ایکس 60 هم طراحی ظاهری خوب و قابل قبولی دارد و طراحی داخلی کابین آن هم به نمونه های قدیمی رافور نزدیک هست و حس خوبی به راننده و سرنشین می دهد ولی با توجه به استفاده از پلاستیک فشرده بی کیفیت چندان تفاوتی با چانگان CS35 ندارد.
لیفان X60 خاصیت آفرودی ندارد و این خودرو دیفرانسیل جلو را در جاده ای خاکی نمیتوان با شاسی بلندهای هیوندای وکیا و تویوتا مقایسه کرد، موتور لیفان ایکس 60 قادر به تولید ۱۳۱ اسب بخار قدرت است، دور موتور این شاسی بلند ۶۰۰۰ دور دقیقه است، موتور لیفان X60 دارای ۱۶۸ نیوتن متر گشتاور است این در حالی است که دور موتور این خودرو ۴۲۰۰ دور دقیقه است، باید گفت که وزن این خودرو با موتورش تناسب خوبی ندارد و شاید همین امر هم باعث کم بودن شتاب این خودرو شده است، شتاب لیفان ایکس 60 تقریبا ۱۳ ثانیه برآورد شده است و حداکثر سرعتش هم ۱۷۰ کیلومتر در ساعت می باشد.این خودرو در حال حاضر در دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک در بازار یافت می شود.
چانگان CS35 با پیشرانه چهار سیلندر 1.6 لیتری با 123 اسب بخار قدرت دارای شتاب اولیه رضایت بخشی نیست ولی در پیچها محور عقب این خودرو پایداری خوبی دارد ولی در سرعت های بالای 65 کیلومتر در ساعت محور جلو این خودرو نافرمان است. سیستم تعلیق این خودرو خوب است ودر دست اندازه ها شما را اذیت نمی کند البته به هیچ عنوان حس یک خودروی آفرودی را نمیتوان با چانگان داشت و یکی از دلایل مکث این خودرو در شتابگیری اولیه و سربالایی ها گیربکس آن است که از تلکنولوژی قدیمی بهره میبرد.
اگرچه هردو خودرو داری کیسه هوا سرنشین و راننده هستند و از ترمز ABS بهره میبرند ولی هنوز گواهینامه معتبری از تست ایمنی این خودروها ارائه نشده است و جالبتر آنکه سیستم ESP موجود در چانگان CS35 در نسخه مونتاژی آن حذف شده است که خود یک سیستم ایمنی برای کنترل پایداری خودرو می باشد.
چانگان CS35 و لیفان ایکس 60 دو خودرو شاسی بلند شهری هستند که نمی توان از آنها انتظار آفرود داشت. هردو خودرو از لحاظ طراحی داخلی و بیرونی قابل قبول هستند و از لحاظ کیفیت طراحی داخلی بی کیفیت هستند. هر دو خودرو استهلاک بالا و افت قیمت سالیانه زیاد ،کشش نامناسب موتور و گیربکس را دارند.
و سوال مهم اینکه : آیا تولید این خودروها تداوم خواهد داشت و در آینده با کارکرد بالای چند هزار این خودرو ها تضمینی در جهت تامین قطعات لازم جهت تعمیر این خودروها توسط کمپانی های سازنده آنها وجود خواهد داشت و یا به ناچار بایستی دارندگان این خودروها متحمل هزینه های زیاد نگهداری آنها شوند.
عضو جدید خانواده برلیانس، کراس C3 است که توسط پارس خودرو تولید و عرضه میشود و می توان گفت همانبرلیانس H320 است که به ارتفاع آن افزوده شده ( حدود 52 میلیمتر ) و دارای روف ریل ( ریل سقفی )و رکاب جانبی است.
علاوه بر بازار داغ این روزهای شاسی بلند ها به خانواده هاچ بک کراس ها نیز افزوده می شود و این خودرو در ایران رقبایی مثل دانگ فنگ اچ سی کراس، لیفان ایکس 50 و رنو ساندرو استپ وی را پیش روی خود دارد.
از نظر فنی نیز برلیانس کراس سی 3 تفاوتی با برلیانس H320 ندارد و از همان موتور 1.5 لیتری بهره می برد و فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه می شود. این خودرو همانطور که انتظار می رود دارای امکانات و آپشن هایی بیشتر نسبت بهبرلیانس H320 است که می توان به سانروف برقی ، سیستم ورود و استارت بدون کلید اشاره کرد.
کارخانه تولید کننده | چین |
کشور تولید کننده | Brilliance Auto |
نام و مدل اتومبیل | Brilliance C3 |
شرکت خدمات دهنده | ساپیا و پارس خودرو |
موتور | 4 سیلندر خطی – بنزینی |
حداکثر قدرت | 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 138 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه |
حجم موتور | 1498 سی سی |
تعداد سوپاپ | 16 |
جعبه دنده | اتوماتیک 4 سرعته |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | – ثانیه |
حداکثر سرعت | – کیلومتر در ساعت |
وزن خالص | 1240 کیلوگرم |
فاصله محور | 2580 میلیمتر |
ابعاد و نوع چرخ های جلو و عقب | 205/55R16 |
داخل شهر | – Lit/100km |
خارج شهر | – Lit/100km |
ترکیبی | – Lit/100km |
حدآلایندگی | Euro 5 |
جعبه دنده | 4 سرعته اتوماتیک |
دیفرانسیل | دیفرانسیل جلو |
تعلیق جلو | مستقل مک فرسون |
تعلیق عقب | نیمه مستقل میل پیچشی |
ترمز جلو | دیسکی خنک شونده |
ترمز عقب | دیسکی |
باک بنزین | 55 لیتر |
سرنشین | 5 نفر |
عرض | (1790) mm |
طول | (4210) mm |
ارتفاع | (1512) mm |
کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
سیستم ترمز ABS و EBD |
سیستم تهویه مطبوع |
سیستم تنظیم هوای ورودی الکتریکی |
سانروف برقی |
سنسور دنده عقب |
بسته شدن پنجره ها با استفاده از ریموت کنترل |
قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت به همراه تنظیم گودی کمر |
شیشه بالا بر برقی جلو و عقب |
قفل مرکزی به همراه کنترل از راه دور |
مالتی مدیا همراه با سیستم رهیاب GPS |
تنظیم الکتریکی آینه های جانبی |
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو |
سیستم تاشو برای صندلی های عقب |
ضربه گیر درهای جانبی |
فرمان جمع شونده |
قفل اتوماتیک درها هنگام رسیدن به سرعت 20 کیلومتر در سعت |
باز شدن خودکار درها هنگام تصادف |
سیستم ضد سرقت ایموبلایزر |
سیستم هشدار روشن بودن چراغ |
یادآوری صوتی باز بودن کمربند ایمنی |
صندلی عقب با قابلیت پشتیبانی ایزوفیکس |
سیستم الکترومغناطیسی باز کردن در صندوق عب |
ریل سقفی و رکاب جانبی |
اسپویلر |
سیستم ورود بدون و استارت بدون کلید |
کامپیوتر سفری |
تنظیم نور صفحه کیلومتر |
غربیلک فرمان چرمی مجهز به دکمه های کنترلی |
تودوزی داخل خودرو |
برلیانس کراس C3 ( سی 3 )
رلیانس کراس C3 ( سی 3 )برلیانس کراس C3 ( سی 3 )
شرکت ریگان خودرو از شرکت های زیر مجموعه شرکت خودرو سازی کرمان موتور می باشد که از سال 1386 فعالیت خود را در زیر سایه کرمان موتور استارت زده است و در ابتدا وظیفه تامین قطعات محصولات این شرکت خودرو سازی را به عهده داشته است حال توانسته خود را به یک شرکت بزرگ در زمینه خودرو تبدیل نماید این شرکت خودرو سازی تصمیم دارد با همکاری کشور چین دو خودرو Leopaard CS10 ( لئوپارد CS1 ) و Hawtai A25 ( هاوتای A25 ) را وارد بازار های ایران کند و امیدوار است از این دو محصول استقبال چشمگیر به عمل آید. تاریخ ورود این دو خودرو هنوز مشخص نشده است.
خودرو | Hawtai A25 | Leopaard CS10 |
موتور | توربو شارژ روور | توربو شارژ میتسوبیشی |
حجم موتور | 1490سی سی | 1997 سی سی |
تعداد سیلندر و سوپاپ | 4سیلندر 16 سوپاپ | 4سیلندر 16 سوپاپ |
قدرت موتور | 155اسب بخار در 5500 دور در دقیقه | 175اسب بخار در 5250دور در دقیقه |
گشتاور | 215نیوتن متر | 250نیوتن متر |
گیربکس | 4سرعته اتوماتیک | 4سرعته اتوماتیک |
محور متحرک | جلو | جلو |
وزن خالص خودرو | 1484 کیلوگرم | 1661 کیلوگرم |
شتاب صفر تا صد | 9.5 ثانبه | 11 ثانیه |
ظرفیت مخزن سوخت | 50لیتر | 60 لیتر |
مصرف سوخت ترکیبی | 8لیتر در هر 100کیلومتر | 8.5لیتر در هر 100کیلومتر |
حداکثر سرعت | 180کیلومتر در ساعت | 185 کیلومتر در ساعت |
ابعاد(طول/عرض/ارتفاع) | 4.426متر/1.862متر/1.709متر | 4.663متر/1.875متر/1.700متر |
امکانات | دو کیسه هوا-ترمز ABS-سیستم های ترمز EBDوESP-کنترل کشش پایدار TCS-چراغ روشنایی در روز-کروز کنترل-آیینه برقی-صانروف-کنترل باد تایر-6بلندگو-نمایشگر 8 اینچی لمسی-ورود بدون کلید-کنترل سیستم صوتی روی فرمان |
[caption id="attachment_26980" align="alignnone" width="1000"] نمای جلویی و جانبی Leopard_CS10[/caption][caption id="attachment_26981" align="alignnone" width="1000"]
نمای پشتی و جانبی Leopard_CS10[/caption][caption id="attachment_26983" align="alignnone" width="1199"]
نمای داخلی Leopard_CS10[/caption][caption id="attachment_26979" align="alignnone" width="2048"]
نمای جلویی Hawtai A25[/caption][caption id="attachment_26978" align="alignnone" width="1569"]
نمای پشتی و جانبی Hawtai A25[/caption][caption id="attachment_26982" align="alignnone" width="1550"]
نمای داخلی Hawtai A25[/caption]
اولین نسل از رنو کولئوس در سال 2006 توسط رنو طراحی و توسط نیسان ساخته شد و تا سال 2015 بارها مورد فیس لیفت قرار گرفت. اکنون با رشد بازار SUV ها در چند سال اخیر و با توجه به اینکه رنو کولیوس نسل قبل نتوانست آن طور که باید فروش خوبی داشته باشد نسل دوم این خودرو با تغییرات زیادی چه از نظر طراحی و چه از نظر فنی از سال 2016 معرفی و عرضه شده است و آماده رقابت با خودرو هایی مانند: هیوندای سانتافه ، هوندا CRV ، تویوتا RAV4 ، دی اس 6 ، میتسوبیشی اوتلندر و نیسان ایکس تریل شده است.
چیزی که در نمای ظاهری ( نمای جلو و چراغ های عقب ) این خودرو توجه شما را جلب میکند مسلما طراحی استفاده شده از رنو تلیسمان است که چهره ای زیبا به این شاسی بلند فرانسوی داده همچنین طراحی داخلی کولیوس نیز مدرن و به روز شده و علاوه بر اینکه از مواد با کیفتی استفاده شده مجهز به لیستی از آپشن های استانداردی است که می توان به سقف پانارومیک، صندلی های چرمی ، نورپردازی داخلی و مانیتور 8.7 اینچی عمودی اشاره کرده و در بخش ایمنی با داشتن امکانات ایمنی مناسب، موفق به دریافت 5 ستاره ایمنی از ANCAP استرالیا شده است.
علاوه بر جادار بودن داخل کابین این خودروی 5 سرنشینه، با 550 لیتر دارای فضای بار جاداری است که با تا شدن صندلی ها این مقدار به 1690 لیتر نیز میرسد.
در بخش فنی این خودرو از همان موتور نیسان ایکس تریل استفاده می کند که با داشتن قدرت170 اسب بخار و گیربکس 7 سرعته ایکس ترونیک جدیدی که در رنو کولیوس بکار رفته می تواند با وزن 1607 کیلوگرمی اش صفر تا صد را در 9.8 ثانیه طی کند و به حداکثر سرعت 199 کیلومتر در ساعت برسد.
با رنو کولئوس با داشتن فاصله ی 21 سانتیمتری از زمین و گیربکس X-Tronic و قابلیت های آفرودی که دارد و انتخاب یکی از حالت های رانندگی تک دیفرانسیل، دو دیفرانسیل اتوماتیک و چهار چرخ متحرک به راحتی میتوانید مسیرهای ناهموار را پشت سر بذارید.
در کلام آخر میتوان گفت این خودرو با طراحی زیبا و عملکرد مناسب گیربکس و کیفیت سواری و امکانات و فضای مناسبی که در اختیار سرنشینان قرار می دهد انتخاب مناسبی است.
کارخانه تولید کننده | RENAULT |
کشور تولید کننده | فرانسه |
نام و مدل اتومبیل | رنو کولئوس مدل 2017 |
شرکت خدمات دهنده | نگین خودرو |
موتور | 4 سیلندر – بنزینی |
حداکثر قدرت | 170 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 233 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه |
حجم موتور | 2488 سی سی |
تعداد سوپاپ | 16 |
جعبه دنده | 7 سرعته اتوماتیک X-TRONIC-CVT |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | 9.8 ثانیه |
حداکثر سرعت | 199 کیلومتر در ساعت |
وزن خالص | 1607 کیلوگرم |
ابعاد و نوع چرخ های جلو و عقب | 225/55R18 |
داخل شهر | – Lit/100km |
خارج شهر | – Lit/100km |
ترکیبی | 8.3 Lit/100km |
حدآلایندگی | Euro |
جعبه دنده | 7 سرعته اتوماتیک X-TRONIC-CVT |
دیفرانسیل | 4x4i/All Mode/2WD/4WD Auto/4WD Lock |
تعلیق جلو | مک فرسون |
تعلیق عقب | مولتی لینک ( چند نقطه ی ) |
ترمز جلو | دیسکی خنک شونده |
ترمز عقب | دیسکی خنک شونده |
باک بنزین | 60 لیتر |
صندوق عقب | 550لیتر |
سرنشین | 5 نفر |
عرض ( با آینه ها ) | (2063) mm |
طول | (4673) mm |
ارتفاع | (1678) mm |
6 کیسه هوای ایمنی ( جلو – جانبی – پرده ای ) |
سیستم های امنیتی ABS – EBA – ESP – HSA |
سیستم کنترل پایداری به همراه سیستم کمک به شروع حرکت در سربالایی |
قفل مرکزی و ایموبلایزر |
سیستم نمایشگر باد تایرها |
چراغ های جلو LED Pure Vision |
چراغ های دی لایت LED با طراحی C شکل |
سنسور پارک 360 درجه به همراه دوربین دید عقب |
سانروف برقی پانورامیک |
فرمان برقی |
آینه های جانبی برقی تاشونده مجهز به گرمکن و راهنمای LED |
آبنه عقب الکتروکرومیک اتوماتیک |
سیستم هشدار دهنده نقاط کور |
فرمان دور چرم |
کروز کنترل و محدود کننده سرعت |
کیلومتر شمار فول دیجیتال TFT |
مانیتور لمسی 8.7 اینچی |
سیستم ناوبری R-LINK |
تهویه اتوماتیک دوگانه با کانال هوای سرنشینان عقب |
جاسیگاری و فندک و جالیوانی خنک شونده |
کنسول مرکزی متحرک به صورت کشویی |
جا لیوانی خنک شونده |
ترمز دستی الکترونیکی |
داشبورد با چراغ روشنایی |
سیستم صوتی BOSE به همراه 13 بلندگو |
بلوتوث و دکمه فرمان صوتی روی غربیلک فرمان |
صندلی های چرمی |
پشت سری قابل تنظیم برای صندلی های جلو و عقب |
صندلی های تاشوی عقب |
امکان اتصال صندلی کودک ISOFIX |
2 عدد جالیوانی صندلی های عقب |
چراغ روشنایی رودری های جلو و عقب |
چراغ روشنایی محفظه وسط |
صندلیهای ردیف جلو برقی ، گرم شونده و خنک شونده |
صندلی راننده با تنظیم گودی کمر |
شیشه بالابر جلو و عقب برقی |
خروجی 12 ولتی در کنسول مرکزی و صندوق عقب |
مجهز به سنسور نور محیط و برف پاک کن اتوماتیک |
حالت رانندگی اکو / نشانگر تعویض دنده دستی در حالت اکونومی |
آنتن کوسه ای |
بادشکن جلو نقره ای |
کلید رنو با امکان قفل هوشمند با دور شدن |
چراغ LED عقب با طراحی جدید |
نمای داخلی رنو کولیوس ( کولئوس )
نمایی از صفحه نمایش عمودی رنو کولیوس ( کولئوس )
نمای داخلی رنو کولیوس ( کولئوس )
نمایی از سقف پانوراما رنو کولیوس ( کولئوس )
نمایی از کابین عقب رنو کولیوس ( کولئوس )
نمایی از سقف پانورامیک رنو کولیوس ( کولئوس )
نمایی از فضای بار و صندلی های تاشوی رنو کولیوس ( کولئوس )
نمای جلوی رنو کولیوس ( کولئوس )
رنو کولیوس ( کولئوس )
نمای جانبی رنو کولیوس ( کولئوس )
رنو ساندرو که محصول نیسان و پارس خودرو می باشد و در سایر کشورها با نام داچیا معروف هست و در ایران با نام رنو ساندرو می شناسیمش و لیفان X50 چینی که توسط کرمان موتور به بازار ایران وارد شده است. لیفان ایکس 50 به سانروف، سنسور دنده عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک و امکانات متداولی از این دست مجهز است که البته در رنو ساندرو نمی توان اثری از آن ها را مشاهده کرد، در واقع تنها امکانات رنو ساندرو، شیشه و آینه های برقی و تهویه مطبوع دستی کاملا ساده است.
مشخصات فنی | رنو ساندرو | |
نوع موتور | 4 سیلندر | 4 سیلندر |
حجم موتور | 1598 سی سی | 1500 سی سی |
حداکثر توان موتور | 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه | 102 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | 140 نیوتن متر در 3750 دور در دقیقه | 133 نیوتن متر در 3000-4500 دور در دقیقه |
تعداد سوپاپ | 16 | 16 |
شتاب 0 تا 100 | 11.5 ثانیه | 13.5 ثانیه |
حداکثر سرعت | 170 کیلومتر در ساعت | 170 کیلومتر بر ساعت |
سیستم انتقال قدرت | 4 سرعته اتوماتیک | اتوماتیک CVT |
وزن خالص | 1146 کیلوگرم | 1175 کیلوگرم |
فاصله بین دو محور چرخ های عقب و عقب | 2588 میلی متر | 2550 میلی متر |
مصرف سوخت در شهر | – لیتر در 100 کیلومتر | – لیتر در 100 کیلومتر |
مصرف سوخت در جاده | 6.0 لیتر در 100 کیلومتر | -لیتر در 100 کیلومتر |
مصرف سوخت ترکیبی | 8 لیتر در 100 کیلومتر | 6.5 لیتر در 100 کیلومتر |
استاندارد حد آلایندگی | Euro 4 | Euro 5 |
طول خودرو | 4020 mm | 4100 mm |
عرض خودرو | 1746 mm | 1722 mm |
ارتفاع خودرو | 1534 mm | 1540 mm |
حجم باک | 50 لیتر | 42 لیتر |
مشخصات | رنو ساندرو | |
پایداری و ترمز | سیستم ترمز ضد قفل ABS به همراه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD | سیستم ترمز ضد قفل ABS -سیستم ترمز کمکی BAS-سیستم ترمز ضد قفل ABS |
کیسه هوای و ایمنی | کیسه هوای راننده به همراه سوئیچ غیر فعال کردن | کیسه هوای راننده و سرنشین جلو |
سیستم صوتی | رادیو + CD Player + پورت USB و 4 بلندگو | سیستم پخش CD به همراه 4 بلندگو + خروجی AUX و USB |
دیگر تجهیزات | کنترل سیستم صوتی روی فرمان- شیشه بالا برهای برقی به همراه گرمکن- برف پاک کن و شیشه شوی عقب به همراه مه زدا- سیستم ضد سرقت ایموبلایزر- کامپیوتر سفری- قفل مرکزی به ریموت کنترل- دستگیره های کرومیک- پشت سری بالشتی ردیف جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع- کمربند ایمنی 3 نقطه ای برای کلیه سرنشینان | مجهز به سیستم ISOFIX- سان روف- شیشه های جلو و عقب برقی-تنظیم الکترونیکی ارتفاع نور چراغ های جلو- رینگ آلومینیومی-کامپیوتر سفری-صندلی چرمی-کنترل سیستم صوتی از روی فرمان-سنسور دنده عقب |
در ذیل قصد داریم معایب و مزایای رنو ساندرو را در مقابل معایب و مزایا لیفان ایکس 50 (X50) را بطور خلاصه بررسی کنیم تا در مقایسه دو خودرو باهم امکان نتیجه گیری بهتری را داشته باشید .
رنو ساندرو از لحاظ طراحی داخل کابین و بدنه شباهتهای زیادی با رنو ال 90 دارد و بر پایه همان پلتفرم ساخته شده است. عدم داشتن خطوط و انحنا در بدنه این خودرو و یکنواختی و سادگی در داخل کابین این خودرو کاملا مشهود است و در مقابل لیفان ایکس 50 طراحی ظاهری قابل قبولی دارد و داخل کابین لیفان X50 هم زیباست. از لحاظ گنجایش داخل کابین رنو ساندرو بزرگتر و جادارتر هست . جنس استفاده شده در داخل کابین لیفان ایکس 50 پلاستیک فشرده خشک هست که علیرغم طراحی زیبای داخل کابین آن حس خوبی ندارد. سرعت سنج دیجیتالی لیفان ایکس 50 هم با زیبایی که دارد ، نمی تواند بیانگر سرعت لحظه ای خودرو به راننده به سرعت باشد و به نوعی باعث ار بین بردن تمرکز راننده می شود. جالب آنکه برای لیفان X50 تنظیم ارتفاع صندلی راننده نیز در نظر گرفته نشده و همین مسئله تا حدی ممکن است استفاده از این خودرو را برای برخی افراد سخت کند، به خصوص که حتی رانندگان بلند قد علیرغم دید خوب، تا حدی با مشکل نزدیکی بیش از حد سر به سقف روبرو می شوند.
پیشرانه رنو ساندرو کاملا با رنو تندر 90 یکسان است و با کد K4M شناخته می شود. این موتور 1.6 لیتری یارای تولید 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور را راهی چرخ های جلو می کند، در مقابل لیفان ایکس 50 با موتوری 1.5 لیتری 102 اسب بخار قدرت و 133 نیوتن متر گشتاور دارد. شتاب اولیه رنو ساندرو در مقایسه با لیفان ایکس 50 بسیار بهتر می باشد که هماهنگی پیشرانه و گیربکس و وزن رنو ساندرو را تثبیت میکند . ایرادی که باعث عدم هماهنگی موتور و گیربکس لیفان ایکس۵۰ شده است و دارندگان این خودرو از تنبلی و کم شتاب بودن خودرو (که یکی از علت های اصلی آن گیربکس خودرو است)گله مند هستند. در ضمن ما در لیفان X50 شاهد یک گیربکس CVT متوسط هستیم که تعویض دنده ها اصلا رضایت بخش نبوده و نیست.
رانندگی با لیفان ایکس 50 حس خوبی ندارد و حتی سرنشینان آن سواری خوب و راحتی با این خودرو نخواهد داشت و همواره شاهد سواری خشک و کوبنده ، سیستم تعلیق و جلوبندی ضعیف و هندلینگ سطح پایین این خودرو چینی خواهند بود.
جالب آنکه در زمینه مشخصات ایمنی نیز لیفان به دلیل جدید بودن ظاهرا هنوز مورد آزمون تست تصادف واقع نشده است اما رنو ساندرو با توجه به سابقه عرضه در بازار های اروپا در حدود ۳ ستاره ایمنی را بدست آورده است که باید این سطح از ایمنی را در مقایسه با رقبا کافی اما در مقایسه با قیمت ۵۰ میلیونی و اهمیت ایمنی خودرو در کشور حادثه خیزی چون ایران، حداقلی توصیف کرد. که در جدول بالا امکانات ایمنی هر دو خودرو ذکر شده است.
اگر شما هم جز افرادی هستید که هندلینگ وفرمان پذیری جزء اولیتهایتان برای خرید خودرو می باشد خودرو رنو ساندروفرمان پذیری و هندلینگ قابل قبولی در رنج قیمتی خود دارد و از لحاظ ایمنی هم این خودرو در مقایسه با رقبا ایمن تر می باشد و اگر به دنبال خودرویی هستید که ظاهر زیبا، سانروف ، بولوتوث و … داشته باشد و از خرید خودرو به دنبال آپشن های آن هستید می توانید لیفان ایکس 50 را انتخاب نمایید .به امید روزی که تمامی این موارد شامل ظاهر زیبا و آپشن های خوب و زیاد همه در یک خودرو جمع آوری شده و با قیمت مناسب به بازار عرضه شود.