سایت خودرو

در این سایت می توانید از مطالب و قیمت روز خودرو مطلع شوید.

سایت خودرو

در این سایت می توانید از مطالب و قیمت روز خودرو مطلع شوید.

مقایسه لیفان ایکس ۵۰ و اچ سی کراس – لیفان X50 یا H30 کراس بخریم؟

لیفان ایکس 50  و دانگ فنگ اچ سی کراس هر دو خودروهای چینی هستند که  تحت گارانتی کرمان موتورو ایران خودرو به بازار این وارد شده اند.  موتور اچ سی کراس موتور معروف تیو فایو هست که هر چند قدیمی هست ولی پیشرانه قابل قبولی برای طرفداران محصولات ایران خودرو می باشد.

لیفان X50 یا H30 کراس

مقایسه مشخصات فنی لیفان X50 و دانگ فنگ H30 کراس

مشخصات فنیH30 CrossX50
نوع موتور4سیلندر TU5 4 سیلندر
حجم موتور1.6 لیتر1.5 لیتر
حداکثر توان موتور105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه102 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور142 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه133 نیوتن متر در 3000-4500 دور در دقیقه
تعداد سوپاپ16 16
شتاب 0 تا 10012 ثانیه
حداکثر سرعت183 کیلومتر بر ساعت 170 کیلومتر بر ساعت
سیستم انتقال قدرتدر دو نوع گیربکس  5 دنده دستی و اتوماتیک 4 سرعته  اتوماتیک CVT
وزن خالص1230 کیلوگرم1175 کیلوگرم
فاصله بین دو محور چرخ های عقب و عقب2610 میلی متر 2550 میلی متر
مصرف سوخت ترکیبی7.4لیتر در هر 100 کیلومتر6.5 لیتردرهر 100 کیلومتر
استاندارد حد آلایندگیEuro4 Euro 5
طول خودرو4351 mm4100 mm
عرض خودرو1760 mm1722 mm
ارتفاع خودرو1528 mm1540 mm
حجم باک51  لیتر42 لیتر

لیفان X50 یا H30 کراس

مقایسه آپشن های لیفان ایکس 50 و دانگ فنگ اچ سی کراس

مشخصاتH30 crossلیفان x50
پایداری و ترمزسیستم ترمز ABS و EBD سیستم ترمز ضد قفل ABS-سیستم ترمز کمکی BAS-سیستم ترمز ضد قفل ABS
کیسه هوای ایمنیکیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین جلوکیسه هوای راننده و سرنشین جلو
سیستم صوتیصفحه نمایش لمسی 6.5 اینچی با قابلیت پخش فایل های تصویری و سیستم رهیابسیستم پخش CD به همراه 4 بلندگو + خروجی AUX  و USB
دیگر تجهیزاتچراغ های جانبی راهنما دار به همراه گرمکن-سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک-فرمان هیدرولیک و مجهز به کلید های کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث هندزفری-روکش چرمی غربیلک فرمان-سیستم ضد سرقت ( ایموبلایزر (-قفل میکرو سوئیچی درب ها-سنسور پارک و دوربین عقب-چراغ مه شکن جلو و عقب-کامپیوتر سفری-سان روف برقی-جاعینکی مجهز به سیستم ISOFIX- سان روف- شیشه های جلو و عقب برقی-تنظیم الکترونیکی ارتفاع نور چراغ های جلو- رینگ آلومینیومی-کامپیوتر سفری-صندلی چرمی-کنترل سیستم صوتی از روی فرمان-سنسور دنده عقب

در اینجا قصد داریم دو خودرو چینی دانگ فنگ اچ سی کراس ( H30 CROSS ) را با لیفان ایکس 50  ( Lifan X50 ) مقایسه نماییم و با برشمردن مزایا و معایب این دو خودرو  در تصمیم گیری بهتر شما را یاری نماییم.

لیفان X50 یا H30 کراس

طراحی ظاهری :

از نظر ظاهری اچ سی کراس یک خودرو اسپرت محسوب نمی شود ، اینکه این خودرو در کدام پلتفرم قرار میگیرد جای بحث و تردید است که آیا این خودرو هاچ بک هست یا کراس اوور . از نمای جلو داشتن جلو پنجره با طراحی قدیمی و از نمای جانبی استفاده بیش از حد قطعات پلاستیکی در بدنه و لاستیک کوچک چهره نازیبایی برای H30 کراس ایجاد کرده است و از نمای پشت هرچند سعی شده چراغ هایی شبیه ولوو تعبیه کند ولی به هیچ عنوان به زیبایی محصولات ولوونیست ، در مقابل لیفان X50 طراحی به روزتری دارد و درب صندوق عقب و چراغ های عقب زیبایی خاصی به این خودرو داده و در جلو نیز همگونی سپر و چراغ ها بخوبی مشهود هست داخل کابین هر دو خودرو در مقایسه با قیمت آنها در بازار طراحی خوبی و قابل قبولی دارند هر چند از لحاظ کیفیت متریال استفاده شده در داخل کابین نمره قابل قبولی ندارند. سرعت سنج دیجیتالی لیفان ایکس 50 هم با زیبایی که دارد ، نمی تواند بیانگر سرعت لحظه ای خودرو به راننده به سرعت باشد و به نوعی باعث از بین بردن تمرکز راننده می شود. جالب آنکه برای لیفان X50 تنظیم ارتفاع صندلی راننده نیز در نظر گرفته نشده و همین مسئله تا حدی ممکن است استفاده از این خودرو را برای برخی افراد سخت کند، به خصوص که حتی رانندگان بلند قد علیرغم دید خوب، تا حدی با مشکل نزدیکی بیش از حد سر به سقف روبرو می شوند.

لیفان X50 یا H30 کراس

موتور و گیربکس  :

اچ سی کراس از موتور تیوفایو بهره می برد که می تواند 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه تولید نماید و لیفان ایکس 50 از موتور 1.5 لیتری بهره می برد که می تواند 102اسب بخار در 6000 دور در دقیقه تولید نماید .حداکثر سرعت اچ سی کراس از لیفان ایکس 50 بیشتر است و مصرف سوخت لیفان ایکس 50 کمتر از اچ سی کراس می باشد که شاید یکی از دلایل آن وزن بیشتر اچ سی کراس می باشد .

ایرادی که باعث عدم هماهنگی موتور و گیربکس لیفان X50 شده است و دارندگان این خودرو از تنبلی و کم شتاب بودن خودرو (که یکی از علت های اصلی آن گیربکس خودرو است)گله مند هستند. در ضمن ما در لیفان ایکس۵۰ شاهد یک گیربکس CVT متوسط هستیم که  تعویض دنده ها اصلا رضایت بخش نبوده و نیست.

H30 کراس

رانندگی با ایکس 50 حس خوبی ندارد و حتی سرنشینان لیفان ایکس 50 سواری خوب و راحتی با این خودرو نخواهند داشت و همواره شاهد سواری خشک و کوبنده ، سیستم تعلیق و جلوبندی ضعیف و هندلینگ سطح پایین این خودرو چینی خواهند بود.

دانگ فنگ اچ س کراس از گیربکس AISIN بهره  می برد  ، هر چند برند AISIN  جزء برندهای معتبر دنیا می باشد ولی این نوع گیربکسی که در اچ سی کراس استفاده می شود مربوط به سال 2004 می باشد و برند AISIN در حال حاضر گیربکس های جدید و به روز تری را تولید می کند ولی در مقایسه با همتای خود یعنی لیفان ایکس 50 هندلینگ و سواری بهتری دارد.

 

لیفان ایکس 50

ایمنی :

هر دوخودرو داری کیسه هوای سرنشین و راننده و ترمز Abs  هستند و از لحاظ ایمنی حداقل های ایمنی را فراهم کرده اند ولی در حال حاضر هر دوخودرو دارای گواهینامه تست ایمنی از مراکز وموسسات تست ایمنی خودرو نمی باشند.

تصاویر خوردو

لیفان ایکس 50 ( lifan x50 )نمای داخلی لیفان ایکس 50 ( lifan x50 )لیفان ایکس 50 ( lifan x50 )نمای داخلی لیفان ایکس 50 ( lifan x50 )نمای داخلی لیفان ایکس 50 ( lifan x50 )لیفان ایکس 50 ( lifan x50 )نمایی از سرعت سنج لیفان ایکس 50 ( lifan x50 )لیفان ایکس 50 ( lifan x50 )نمایی از داخل کابین لیفان ایکس 50 ( lifan x50 )لیفان ایکس 50 ( lifan x50 )نمای داخلی لیفان ایکس 50 ( lifan x50 )لیفان ایکس 50 ( lifan x50 )نمایی از صندوق عقب لیفان ایکس 50 ( lifan x50 )لیفان ایکس 50 ( lifan x50 )نمایی از صندوق عقب لیفان ایکس 50 ( lifan x50 )لیفان ایکس 50 ( lifan x50 )لیفان ایکس 50 ( lifan x50 )لیفان ایکس 50 ( lifan x50 )

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.