سایت خودرو

در این سایت می توانید از مطالب و قیمت روز خودرو مطلع شوید.

سایت خودرو

در این سایت می توانید از مطالب و قیمت روز خودرو مطلع شوید.

پارس تندر یا دنا بخرم؟

همیشه انتخاب یک خودرو خوب و با کیفیت یکی از مهم ترین معیار ها برای خرید می باشد.
شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که ما بین خرید چند خودرو چند دل شده باشید و نتوانید بین چند خودرو خوب و مد نظر قرار گرفته شما یکی را انتخاب نمایید.
حال ما تصمیم داریم اگر بین دو خودرو نام آشنا داخلی تصمیم گیری برای شما سخت شده بود با توجه به اطلاعاتی که در ادامه ما در اختیار شما قرار خواهیم داد انتخاب مناسب تری داشته باشید.

در ابتدا مشخصات خودرو تندر پارس را به شما همراهان گرامی اعلام میکنیم:

این خودرو که محصول شرکت پارس خودرو می باشد و در سال 1391 طراحی شده و  در حال حاضر در بازار موجود می باشد.

مشخصات فنی تندر پارس:

این خودرو مجهز به موتور 4 سیلندر 16سوپاپ می باشد و حجم موتور این خودرو 1598 سی سی می باشد که توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت را دارد و می تواند 140 نیوتون بر متر قدرت گشتاور تولید نماید. این محصول پارس خودرو مجهز به جعبه دنده 5 سرعته می باشد و این خودرو می تواند در زمان 10.2 ثانیه سرعت خودرا از 0کیلومتر به 100 کیلومتر برساند و حداکثر سرعتی که این خودرو می تواند تجربه کند 175 کیلومتر در ساعت می باشد. وزن این خودرو نیز1100 کیلوگرم است. این خودرو دارای ابعاد استانداردی می باشد که طول این خودرو  4247میلی متر می باشد و عرض محصول 1735 و ارتفاع آن1525  میباشد و فاصله دو محور آن 2629 میلی متر می باشد.

تندر پارس
تندر پارس

مصرف سوخت پارس تندر:

مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 6.9 لیتر در صد کیلومتر می باشد و دارای استاندارد آلایندگی یورو 2 بوده و حجم باک این خودرو 50 لیتر می باشد.

امکانات و آپشن های پارس تندر:

سیستم ترمز این خودرو از نوع ABS می باشد و این خودرو دارای دو کیسه هوای راننده و سر نشین جلو می باشد و دارای سیستم پخش با قابلیت پخش CD می باشد و دیگر تجهیزات این محصول شامل:
گیربکس 5 سرعته دستی - سیستم تهویه مطبوع با کنترل دستی - فرمان هیدرولیک - آینه جانبی برقی به همراه گرمکن - شیشه بالابر برقی جلو و عقب - چراغ مه شکن جلو - سطح استاندارد آلایندگی یورو .

تندر پارس
تندر پارس

در مرحله بعد مشخصات خودرو دنا را به شما همراهان گرامی اعلام میکنیم:

دنا محصول  شرکت بزرگ خودرو سازی ایران خودرو می باشد که طراحی های آن در سال 1393 توسط طراحان این شرکت خودرو سازی طراحی و به بازار ارائه شده است.

مشخصات فنی دنا :

در ابتدا به معرفی موتور این خودرو می پردازیم. این خودرو نیز مانند نمونه بالا چهار سیلندر می باشد با 16 سوپاپ و حجم موتور این خودرو نیز1645  سی سی می باشد و موتور این خودرو نمونه ای  از موتور هایEF7  می باشد. این محصول با موتوری که بر روی خود نصب شده  می تواند قدرتی معادل 114 اسب بخار تولید نماید و حداکثر گشتاوری که موتور توانایی آن را دارد 155 نیوتن بر متر می باشد مدل جعبه دنده این خودرو نیز از نوع 5 دنده می باشد و این محصول شرکت ایران خودرو توانایی دارد در 12 ثانیه سرعت خود را از صفر به 100کیلومتر برساند و حداکثر سرعتی که می توان با این خودرو تجربه کرد 190کیلومتر می باشد و ابعاد این محصول نیز به اینگونه می باشد که طول این خودرو 4558 میلی متر عرض آن1944 میلی متر و ارتفاع این محصول1460می باشد و فاصله دو محور آن نیز 2671 میلی متر نیز می باشد و با توجه به اینکه وزن این خودرو 1258 می باشد باید دید آیا توانسته انتظار هارا فراهم نماید.

دنا
دنا

مصرف سوخت دنا :

حجم باک این خودرو 70 لیتر می باشد و از سیستم آلاینگی یورو4  برخوردار است و طبق آزمایشات و بررسی های صورت گرفته بر روی این خودرو مصرف سوخت ترکیبی این محصول 7.8لیتر در صد کیلومتر می باشد.

امکانات و آپشن های دنا :

ترمز این محصول جدید که یکی از اعضای جدید خانواده ایران خودرو می باشد که به تازگی پای به بازار های کشور گذاشته است از نوع ترمز ضد قفل ABS و EBD و  ترمز جلو وعقب این خودرو نیز از نوع دیسکی می باشد و دارای دو کیسه هوا که در جلو خودرو تعبیه شده است و برای راننده و سر نشین جلو می باشد و این خودرو دارای امکاناتی دیگر می باشد که این امکانات شامل: هیدرولیک مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و هندزفری موبایل و کروز کنترل - تنظیم اتوماتیک - دریچه تهویه برای سرنشینان عقب - جلو هالوژنی و LED – عقب LED - چراغ مه شکن جلو و عقب - چراغ نقشه خوان - چراغ خطر سوم - آینه های جانبی برقی - راهنمادار و تاشونده اتوماتیک آینه و چراغ آرایش روی آفتابگیر سمت شاگرد - شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب - تریم تک رنگ (مشکی) - ایموبیلایزر - سیستم هشدار دهنده هوشمند مرکزی ورود غیر مجاز - شیشه های سولار (ضد اشعه مضر UV خورشید) - هشدار دهنده موانع عقب - سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس) - قفل مرکزی با ریموت رادیویی - کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه ای با قابلیت پیش کشنده و تنظیم ارتفاع - سیستم قطع سوخت خودکار - سیستم کنترل بخار بنزین - رینگ آلومینیومی 15 اینچ - جابجایی‏های صندلی‏های راننده و سرنشین جلو بصورت کاملا برقی - امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (دارای استاندارد Isofix) - دسترسی به صندوق از داخل اتاق - پشت سری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه - پشت سری صندلی عقب یکپارچه با صندلی - کروز کنترل - ستون فرمان جمع شونده(تلسکوپی) - چراغ همراهی تا در منزل در محیط تاریک و کم نور - بلندگوهای جلو و عقب - نمایشگر دمای محیط - آنتن اکتیو به همراه سیستم پشتیبانی از رهیاب - تنظیم زاویه نور چراغ های جلو از داخل - دستگیره های همرنگ - تودوزی مخمل - دسترسی به صندوق عقب - باز کن در صندوق عقب از داخل اتاق و روی سوییچ - قطعات دکوراتیو طرح چوب - چراغ های سقفی جلو و عقب - چراغ داخل داشبورد - کارت طلایی چهار ستاره می باشد ولازم به ذکر می باشد که سیستم پخش این خودرو نیز از مدل مانیتور دار با قابلیت پخش فایل های تصویری نیز میباشد و قابلیت استفاده از سیستم  GPSنیز در این خودرو تعبیه شده است.

دنا
دنا

بررسی دو محصول و مقایسه این دو محصول:

مشخصات فنی:

در بررسی های صورت گرفته در این دو محصول و مقایسه هایی که کارشناسان ما روی این دو محصول انجام داده اند این نتایج حاصل شد که با توجه به این امر که خودرو دنا موتور قوی تری دارد و حجم موتور بالایی نیز داراست ولی متاسفانه در شتاب صفر تا 100 به دلیل این موضوع که این محصول وزن بیشتری نسبت به رقیب خود دارد نتوانسته نمایش بهتری از محصول شرکت پارس خودرو نمایش دهد ولی در ادامه بعد از استارت و ادامه رانندگی شما می توانید خودروی دنا را که موتور قوی تری دارد جلوتر از تندر پارس مشاهده نمایید زیرا حد اکثر سرعتی که دنا می تواند برای خود به ارمغان آورد بیشتر از سرعت تندر پارس می باشد .

مصرف سوخت و استاندارد ها:

مصرف سوخت یکی از مهم ترین ویژگی هایی می باشد که در هنگام خرید باید به آن توجه نمود این دو خودرو در مصرف نیز باهم تفاوت هایی دارند و با توجه به قوی تر بودن موتور دنا این خودرو مصرف سوخت بالاتری نسبت به رقیب خود دارد ولی این نکته نیز امتیاز مثبتی برای این محصول می باشد که آلایندگی محصول ایران خودرو یورو 4 میباشد و محصول پارس خودرو یورو 2 میباشد و اگر فردی محیط زیست دوست باشید می توانید یک وجه تمایز بزرگ این موضوع را قرار دهید.

تجهیزات و امکانات:

تجهیزات و امکانات یک خودرو می تواند در تغییر نظر خریدار تاثیر گذار باشد و این تجهیزات و امکانات بیشتر برای امنیت و رفاه حال خریداران می باشد. با مقایسه این دو رقیب که ما در این مطلب تصمیم به رقابت بین آن ها داشتیم از نظر تجهیزات و امکانات می توان خودرو دنا را بهتر و بالاتر از پارس تندر دید و این امر را می توانید با توجه به نوشته ها و توضیحات هر دو محصول ملاحظه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.